Τετάρτη 31 Μαΐου 2017

Συνέντευξη με τον Γιάννη Μακρή





«Ό,τι διαλέξεις, αυτό θα χαρείς κι αυτό θα πληρώσεις»


Συνέντευξη με τον Γιάννη Μακρή



"Να μείνω να φύγω" σε στίχους Άρη Πλιού, ενορχήστρωση Νίκου Μερτζάνου, και τα υπόλοιπα δικά του. Γίνεται συνέντευξη με ένα τραγούδι; Γίνεται. Και φροντίστε να σημειώσετε το όνομα του νέου συνθέτη και ερμηνευτή στο τεφτέρι σας, γιατί έρχονται και τα επόμενα. Ο κύριος Γιάννης Μακρής.


τη συνέντευξη έλαβε ο Ηρακλής Οικονόμου


- Τι είναι αυτό που ωθεί έναν νέο τραγουδοποιό να πληρώσει την παραγωγή των τραγουδιών του και ενός βίντεο-κλιπ; Τι θέλετε να πετύχετε μπαίνοντας στο τραγούδι, κύριε Μακρή;

Νομίζω πως στις μέρες μας, απ' τη στιγμή που βάζεις το κεφάλι σου στο μαξιλάρι και ονειρεύεσαι, κάτι τέτοιο είναι μονόδρομος. Είναι δεδομένο ότι εσύ θα τα κάνεις όλα. Δεν υπάρχουν πια ευκαιρίες. Σίγουρα κάνεις κάποια άλλη δουλειά για να μπορείς να επενδύεις στο όνειρό σου. Δεν θέλω να πετύχω κάτι συγκεκριμένο. Το μόνο που θέλω είναι να κάνω αυτό που λέει η καρδιά μου. Να σκαρφίζομαι στιχάκια, μελωδιούλες και να τα λέω στον κόσμο.

- Και τι έχετε συναντήσει μέχρι σήμερα; Ποια είναι η κατάσταση που συναντά ένας νέος δημιουργός στον συγκεκριμένο χώρο;

Να σου πω την αλήθεια δεν ξέρω. Ακούω και βλέπω διάφορα. Στον βαθμό όμως που είμαι σε αυτό το χώρο και ασχολούμαι αυτήν την στιγμή, η κατάσταση είναι ακριβώς όπως εγώ την ορίζω. Σίγουρα είναι ένας χώρος που έχει συνδυαστεί με αρκετό χρήμα και ακόμα και στις μέρες μας όλοι κάτι τέτοιο ψάχνουν. Αυτό που λέω εγώ είναι ότι αν δεν δημιουργήσεις, δε θα αποκτήσεις.








- Η μελωδία που καταθέτετε στο «Να μείνω να φύγω» έχει κάτι το εξόχως επικό. Συνδέεται αυτή η επιλογή με κάποια ακούσματά σας, ίσως;

Αυτή η μελωδία είναι ο καλύτερος τρόπος για να εκφράσεις την αίσθηση μιας βόλτας στις περιοχές της Αθήνα όπου έχω ζήσει κάποια πράγματα. Είναι ένα κεφάλαιο που ήθελα να κλείσω και τα κατάφερα με αυτόν τον τρόπο.

- Σπουδάσατε τραγούδι στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών. Τι αποκομίσατε από τις σπουδές σας, πέρα από την ευνόητη τεχνική βελτίωση;

Το μόνο σίγουρο είναι ότι εκεί γνώρισα Δασκάλους, με «Δ» κεφαλαίο, σε αντίθεση με αυτούς των σχολικών χρονών για τους οποίους έχω εντελώς άλλη άποψη. Γνώρισα Δασκάλους που αγαπούν πραγματικά αυτό που κάνουν και το κάνουν πάρα πολύ καλά. Αυτό είναι η μεγαλύτερη μου σπουδή.

- Εύκολα ανιχνεύει κάποιος μια αβίαστη θεατρικότητα τόσο στην ερμηνεία όσο και στην παρουσία σας στο βίντεο-κλιπ. Έχετε κάποιο θεατρικό υπόβαθρο; Απλή σύμπτωση;

Μάλλον είναι απλά μια σύμπτωση. Η θεατρικότητα είναι κάτι που μου αρέσει σε άλλους καλλιτέχνες, και μου αρέσει πολύ κι εμένα γιατί γράφω τα τραγούδια μου σαν μια σκηνή. Οπότε, έτσι, προσπαθώ να φτιάξω την ενέργεια της στιγμής.

- Το «Να μείνω να φύγω» είναι ένα κατεξοχήν ερωτικό τραγούδι, με λυπημένο τέλος. Τι έχει υπάρξει για σας ο έρωτας; Και ποιο το τίμημά του;

Εδώ θα σου πω ότι δεν είναι ούτε ερωτικό, μα ούτε και στενάχωρο. Είναι ένα τραγούδι που μιλά για την εσωτερική δύναμη. Και με αυτή την αφορμή γράφτηκε. Είναι η στιγμή που παίρνεις την απόφαση να προχωρήσεις μπροστά. Ο έρωτας πάντα θα είναι χαρά και πάντα λύπη, γιατί απλά είναι κάτι που ποτέ δεν ξέρεις τι θα σου φέρει. Όπως λέει και η Κιτσοπούλου, «είναι φονικό που ζωντανό σε αφήνει». Όσο για το τίμημα… ό,τι διαλέξεις, αυτό θα χαρείς και αυτό θα πληρώσεις. Η κάθε επιλογή είναι μάθημα και το κάθε μάθημα όταν γίνει πάθημα είναι κάτι. Προσωπικά, με τις επιλογές μου πια τα έχω φτάσει σε μια ισορροπία. Σαν απ’ το μηδέν να ξαναρχίζω για να κάνω λιγότερα λάθη.

- Του δισκογραφικού σας ντεμπούτου προηγήθηκαν αρκετές ζωντανές εμφανίσεις. Σας αρέσουν τα live; Σε ποια μέρη σάς πετυχαίνουμε πιο τακτικά;

Είναι αλήθεια, προτιμώ τα live  από τα στούντιο. Στα live νιώθω πιο καλά, πιο άνετα. Αυτή είναι και η δυσκολία μου. Πάντα πρέπει να συγκεντρώνω τα χρήματα για να πληρώσω τους μουσικούς που θα είναι μαζί μου. Όποτε συγκεντρώνω ένα ποσό, προσπαθώ να βρω τους μουσικούς και ένα μαγαζί που θα μου ανοίξει τις πόρτες του, από το Κελάρι και την Αρχιτεκτονική έως την Σφίγγα, ίσως και τον Σταυρό του Νότου, το Χυτήριο, κάπου εκεί.

- Τι περιλαμβάνουν τα επόμενα βήματά σας; Θα συνεχίσετε στο concept των μεμονωμένων τραγουδιών, ή έχετε κάτι ευρύτερο στο συρτάρι σας;

Έχω γύρω στα 9 ακόμα τραγούδια που έχω γράψει. Σίγουρα στους επόμενους δύο μήνες θα βγάλω ένα ακόμα. Μετά, ίσως τα βγάλω όλα μαζί. Δεν έχω αποφασίσει ακόμα.

- Και τελικά, ποια απάντηση δίνετε στο δικό σας ερώτημα; Θα μείνετε ή θα φύγετε; Και γιατί;

Λέω να μείνω, αφού αυτή ήταν μια αφορμή να πάω προς τα εμπρός. Θα μείνω. Για μένα, τουλάχιστον, αυτή είναι η καλύτερη απάντηση: θα μείνω για την μεγάλη μου αγάπη, τη μουσική.





Δεν υπάρχουν σχόλια: