Κυριακή 2 Απριλίου 2017

"Στο ποτάμι του χρόνου" - μια όμορφη συνάντηση λόγου και μουσικής

Πρόσφατα πέσαμε πάνω σ' αυτό το αριστούργημα:
Την ψάξαμε λίγο παραπάνω την περίπτωση, φτάνοντας μέχρι τον Βασίλη Χουλιαρά και την αφήγηση της ιδιόμορφης συνεργασίας του με τον Γιώργο Αλετρά. Αφετηρία της το κομμάτι "Στο ποτάμι του χρόνου", συνέχειά της το "Τώρα ξέρω" και άλλα δύο τραγούδια. Μακάρι τα σκόρπια αυτά θραύσματα να συγκεντρωθούν, να οργανωθούν, και να φέρουν και τα επόμενα.
ηρ.οικ.





ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Μουσική: Γιώργος Αλετράς (G. Aletras)
Στίχοι, απαγγελία: Βασίλης Χουλιαράς


Γλιστράω στο ποτάμι του χρόνου
Αφήνομαι
Τι άλλο μπορώ στ΄ αλήθεια να κάνω;

Δεν είδα τις πηγές του
Δεν θα δω τις εκβολές του
Κι ούτε γνωρίζω καν γιατί βρέθηκα εδώ

Σαν ξεβραστώ όμως σε κάποια όχθη
Άραγε θα με νοιάζει;
Θα θέλω να ξαναμπώ;
Θα θυμάμαι το ποτάμι;
Τα φουσκωμένα του νερά
τι χρώμα θα χουν στη θύμησή μου;




***

(...)
Όσο για τα τραγούδια νομίζω πως έχει ενδιαφέρον πως με το Γιώργο Αλετρά, τον συνθέτη των μουσικών, παρόλο που είμαστε συγχωριανοί, και όλα τα προηγούμενα χρόνια πρόσχαρα μπορεί πάντα να χαιρετιόμασταν, ποτέ μας δεν είχαμε ανταλλάξει πολλές περισσότερες κουβέντες. Όλα αυτά μέχρι που έπεσα, πριν ένα χρόνο, πάνω στις μουσικές του. Ακούγοντας τότε συνεχόμενα για κάποιες μέρες το ‘Born to reborn’, σκέφτηκα ότι ίσως να μπορούσαν να χωρέσουν κάποια από τα λόγια μου σε αυτό, και ξεσκονίζοντας τις σημειώσεις μου, εντόπισα το «Στο ποτάμι του χρόνου». Έγραψα τη φωνή μου στη φωτογραφική μου μηχανή, μιας και άλλο τρόπο δεν είχα, και με ένα πρόγραμμα μίξης (Nero) που ανακάλυψα στον υπολογιστή το έβαλα πάνω στη μουσική (όλες τα κομμάτια έτσι έχουν γίνει). Εν συνεχεία το έστειλα στο Γιώργο, ζητώντας του προκαταβολικά συγνώμη για το θράσος μου, καθώς χωρίς να τον ρωτήσω είχα πειράξει τη μουσική του. Ευτυχώς άρεσε και σε εκείνον και αποφασίσαμε να το βγάλουμε προς τα έξω, παρά τον ερασιτεχνικό χαρακτήρα της ηχογράφησης της φωνής μου, περισσότερο ως δοκιμή. Με αυτή τη λογική και με αυτό τον τρόπο έγιναν και τα άλλα τρία τραγούδια, σε μουσικές του Γιώργου που προϋπήρχαν και λόγια δικά μου που ένιωθα πως τελικά αυτές τις μουσικές περίμεναν τόσο καιρό. Όσο για το μέλλον, έχουμε πει ότι κάποια στιγμή πρέπει όλα αυτά τα τραγούδια να ηχογραφηθούν με καλύτερες συνθήκες, και ίσως, προσθέτοντας και κάποιες άλλες μουσικές του, να τα κυκλοφορήσουμε και σαν EP.
(...)
Βασίλης Χουλιαράς

Δεν υπάρχουν σχόλια: