Τετάρτη 9 Ιουλίου 2014

πήρα το λίγο για πολύ



"Το Σερί", με τη μαγική φωνή της κυρίας Γιώτας Νέγκα! Η γυναίκα τα έχει όλα και τα δίνει όλα όταν ερμηνεύει: λαϊκότητα, έρωτα, τσαχπινιά, πόνο, θηλυκότητα, και πάνω απ' όλα πειθώ. Οι στίχοι του Οδυσσέα Ιωάννου έχουν λιγουλάκι από το παγιωμένο κουαρτέτο μανιέρας του έντεχνου, δηλαδή "ψυχή, καρδιά, ζωή, κορμί", αλλά το νόημα που βγάζει ο στιχουργός είναι πολύ σωστό και πολύ δυνατό. Καιρό είχα να ακούσω τόσο απλές και τόσο άμεσες κουβέντες, χωρίς γλείψιμο του ακροατή, χωρίς λαϊκισμό - εύγε! Όσο για τη μουσική, ο Θέμης Καραμουρατίδης φαίνεται ότι ξόδεψε πολλές ώρες μελέτης για να "χωνέψει" τους μεγάλους λαϊκούς συνθέτες και δοκιμάσει το πλούσιο ταλέντο του και σε αμιγώς λαϊκούς δρόμους. Και κάπως έτσι καταγράφεται άλλο ένα μεγάλο ελληνικό τραγούδι.

Στη συνέντευξη που πρόσφατα είχα την τιμή να λάβω από τη Γιώτα Νέγκα και πρόκειται να δημοσιευθεί στο periodiko.gr, η μεγάλη μας ερμηνεύτρια καταθέτει τα εξής για το συγκεκριμένο τραγούδι:

"Απ’ την άλλη μεριά, το «Σερί», ήταν μια απίστευτη έκπληξη για μένα. Δεν το είχε έτοιμο ο Ιωάννου, το έγραψε όταν είχαμε μπει στο στούντιο και δουλεύαμε τα υπόλοιπα τραγούδια. Έρχεται μια μέρα και μου λέει: «εχθές το βράδυ σε σκεφτόμουνα, και σκεφτόμουνα το τι ξέρω για σένα, και το πώς έχουν γίνει κάποια πράγματα στη ζωή σου». Κι όταν το διάβασα, γύρισα και του είπα «Παναγία μου, αν μπορούσα να γράψω, αυτό θα έγραφα για μένα». Είναι πολύ, μα πάρα πολύ σημαντικό στην ψυχή μου αυτό το τραγούδι. Και είναι και θαυμαστός ο τρόπος με τον οποίο έγραψε τη μουσική ο Θέμης. Επέλεξε μια τέτοια μουσική έτσι ώστε να μη βαρύνει, να το ισορροπήσει. Έχει μνήμες το τραγούδι αυτό, με πάει στα παράλια, στη Σμύρνη, με δένει με αυτό, μαζί με την προσωπική μου ιστορία".

ηρ.οικ.

-----

ΤΟ ΣΕΡΙ

Όχι πως δεν ήθελα κι εγώ
να 'χα κάνει κάτι πιο σωστό
να 'χα αναμνήσεις που τα βράδια
να μου καίνε το μυαλό

Όχι πως δεν έχω κουραστεί
μα δεν ήρθε μια ζαριά σωστή
κι ό,τι έχω κάνει για να γίνει
μου 'χει βγάλει τη ψυχή

Δεν έχει τέλος το σερί
πήρα το λίγο για πολύ

Έχασα πολύτιμο καιρό
ούτε που μου πήγε το μυαλό
πως για κάθε χρόνο που θα ζήσω
θα πετάξω άλλα δυο

Κι ό,τι μου 'χε μείνει από κορμί
το 'δινα για μια καινούργια αρχή
κι όλα να τελειώνουν με το δύσκολο
τον τρόπο μια ζωή

Δεν έχει τέλος το σερί
πήρα το λίγο για πολύ

Δεν έχει τέλος το σερί
πήρα το λίγο για πολύ

Δεν υπάρχουν σχόλια: